הפרסום שחולל סערה: העליון צפוי לפסול את חוק הסבירות

פנחס בן זיו No Comments on הפרסום שחולל סערה: העליון צפוי לפסול את חוק הסבירות

העיתונאי עמית סגל פרסם הערב את טיוטת פסק הדין של שופטי העליון בעתירה שהוגשה נגד חוק הסבירות. ע"פ הטיוטה, שופטי העליון פסלו את החוק ברוב דחוק. בשמאל זעמו על ההדלפה וקראו לחקור את מקורה – סגל עקץ בתגובה "פתאום הם נגד עיתונות חופשית…". בימין זועמים וקוראים לשנות את ההחלטה שתעורר מחלוקת בעיצומה של מלחמה

אולם בית המשפט העליון צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

העיתונאי עמית סגל פרסם הערב את טיוטת פסק הדין על עילת הסבירות: בג"ץ צפוי לפסול על חודו של קול את ביטול עילת הסבירות. שמונה שופטים, בראשם הנשיאה חיות, מתכוונים לפסול את החוק – ולבטל חקיקת יסוד של הכנסת. מולם, שבעה שופטים, בהם סולברג, צפויים להכשיר את ביטול עילת הסבירות. עקרונית, יש סיכוי קטן שהתוצאה תשתנה, מכיוון שכעת קורא כל שופט את פסיקותיהם של 14 עמיתיו ומגיב.

עוד פרסם עמית סגל: שופטים בעליון בביקורת חריפה על חיות: דחקה אותנו לסד זמנים בלתי אפשרי תוך כדי מלחמה כדי שקולה והקול של ברון ייספר. אם פסק הדין היה נכתב בקצב סביר, התוצאה מתהפכת: 7-6.

הרשות השופטת בתגובה ראשונה: כתיבת פסק הדין טרם הושלמה, אנו רואים בחומרה הדלפות.

יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן הגיב לפרסום ואמר: "בימים אלה, כשחבריי ואני בכנסת מעבירים את כל החוקים בהסכמות ובקונצנזוס כדי לשמר את אחדות העם ואחדות הכוחות הלוחמים, מתן פסק דין תקדימי המשנה את עקרונות היסוד של מדינת ישראל על חודו של קול הוא מעשה חסר אחריות לאומית. אני קורא לבית המשפט העליון ולשופטיו להתעשת ולהתחבר לרוח האחדות והאחריות המפעמת בכל שדרות הציבור, ולהימנע מיצירת מחלוקת לא נדרשת בעם. אני וחבריי נמשיך ונעשה הכל כדי לוודא שלקחי ה-7/10 יופנמו ושהשינויים הנדרשים וההכרחיים במערכות השלטון כולן ובמערכת המשפט, יתבצעו על ידי נבחרי העם, בהסכמות רחבות, כיאה למדינה דמוקרטית".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הגיב לפרסום: "מאות אלפי לוחמים ומפקדים בסדיר ובמילואים מוסרים את נפשם למען הכלל עכשיו בכל החזיתות, 2 מיליון אנשים מפחדים מהדפיקה בדלת, ויש מי שמתעקשים להחזיר אותנו ל-6 באוקטובר. פסילת חוק יסוד לראשונה בתולדות המדינה במחטף וברוב דחוק, מצערת ומעמיקה עוד יותר את הפילוג והמחלוקת ואת חוסר הבנת גודל השעה. כפי שהכנסת לא מקדמת כעת חוקים שבמחלוקת, כך ראוי ומצופה משאר מוסדות השלטון. זמן לניצחון ולאחדות".

בשמאל ברכו על ההחלטה הצפויה אך זעמו על פרסומה לפני המועד, דבר שעשוי לשבש את ההחלטה. התנועה לאיכות השלטון, העותרת המרכזית בעתירה נגד התיקון לחוק יסוד: השפיטה (ביטול עילת הסבירות) דורשת מהיועצת המשפטית לפתוח לאלתר בחקירה פלילית על הדלפת טיוטת פסק הדין ולחקור את האיומים על נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות.

בתגובה, כתב העיתונאי עמית סגל, שכאמור, פרסם לראשונה את הטיוטה: "פתאום הם נגד עיתונות חופשית…".

ראש לשכת עורכי הדין עמית בכר כתב בתגובה לפרסום: ״מהרגע בו הגשנו את העתירה לביטול עילת הסבירות הדגשנו כי יש לקבל בהכנעה כל פסיקה של בית המשפט העליון. ככל ובית המשפט העליון יבטל את עילת הסבירות, הרי שלא מדובר ב״מהפכה״ אלא בפסיקה שהולמת את החקיקה ואת עקרונות היסוד, עליהם השתיתו האבות המייסדים את הדמוקרטיה הישראלית".

עוד אמר בכר: "התקופה הנוכחית מוכיחה יותר מתמיד, כי איכות ומקצועיות של מנהלים בכירים בשירות הציבורי וביקורת על סבירות החלטות של שרים המכריעים גורלות, הן עניין קיומי למדינת ישראל. רק היום קיבלנו הוכחה חדה נוספת לצורך בביקורת שיפוטית על סבירות החלטות של שרים, סביב התנהלותו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בעניינה של נציבת שירות בתי הסוהר״.



0 תגובות